joi, 14 mai 2009

Sponsori?

Sufar uneori destul de tare cand vad ca toata pasiunea pe care o punem in rugby la Sportul nu are nici o finalitate. Oricate meciuri am castiga, ori de cate ori am fi pe primul loc, la sfarsit...ramanem tot in A. De ce? Nu avem sponsori. La fel ca noi sunt si multi altii. Sunt jucatori care se lasa, renunta la sportul asta minunat pentru ca nu se pot intretine din el. De renuntat nu am renuntat, dar nici bani nu castig din rugby.
Mi se pare de bun simt ca la o echipa, indiferent de divizie, sa primesti tot ce ai nevoie(macar in limita bunului simt) pentru a te pregati la standarde inalte. La cate echipe se intampla asta? Cate echipe isi permit sa-si motiveze suficient jucatorii? Cate echipe isi permit sa aiba o pepiniera proprie? Well?
si totul pleaca de la bani. o fi criza acum, dar nici inainte nu era prea roza situatia. Cred ca doar la Zimbrii am intalnit, odata, o situatie aproape de ce trebuia. Bine, cat a durat FNI-ul, apoi....ajunsesem de erau tricourile pe noi, indiferent de anotimp, cu maneca in cel mai bun caz, 3/4. nu din cauza ca asa era echipamentul, ci pentru ca atat ramasese. noi cresteam, el nu...
De multe ori nici macar echipamentul de joc nu e suficient de bun.
La un meci al nationalei la constanta, cred ca pe socol s-au rupt vreo 3-4 tricouri... si parca se juca cu portugalia. o portugalie careia i se dadea scor de neam prost. de la 50 in sus! ne uitam cu invidie la cei de afara, dar ne ramne invidia in gat. nu prea avem ce face!Imi aduc aminte cand s-a primit de la IRB, cred, un transport de ghete, haine, echipament. ultimele saracii de tricouri erau pentru noi adevarate piese de dormit cu ele in brate! parea ireal pentru noi atunci, pentur noi copiii. acum, cand imi aduc aminte zambesc amar.la zimbrii primisem tricouri de la saracens. wow! app...pe unde ori fi ajuns, ca noi nu am primit nici macar 1! doar ne-am pozat cu ele si s-au evaporat...
Dupa atatea cuvinte, ce vreu totusi sa spun. NU SUNT BANI! Ce facem? De unde-i aducem? Cum facem sa gasim niste sponsori?Nu doar pentru Sportul, ci pentru rugby in general. Ce facem? Idei?

9 comentarii:

  1. Daca rugby-ul romanesc ar atrage pe stadioane si alti spectatori decat sportivii de la alte echipe + pensionari care au jucat in tinerete + iubitele si mamele celor de pe teren, poate printre acesti spectatori s-ar nimeri si din ce in ce mai multi oameni de decizie din companii (directorii de marketing care decid bugetele de sponsorizare/publicitate ar fi un prim target).
    Si oameni ca mine ar putea promova rugby-ul; sincer, incepusem sa o fac (veniti, e un sport de domni, abia acolo vezi fair-play, poti sa-ti aduci si copilul pe stadion! s.a.), pana mi-a crapat obrazu' de rusine dupa bataia de la Dinamo-Farul. Si pana m-am prins ca nimenui de la federatie nu ii pasa de spectatorii fideli, ca mine, ca Gabi; ca nu face nimeni - dintre cei carora ar trebui sa le pese - nimic pentru a atrage publicul, pentru a-l fideliza. Nu am vazut nici un gest din partea federatiei prin care sa ne spuna ca, daca mie si altor spectatori (noi, aia cu puterea de decizie in privinta banilor de investit in rugby) ne pasa, daca ne implicam, efortul nostru va fi rasplatit cu mai mult spectacol, cu rezultate mai bune, cu sportivi mai sportivi, cu bilete-cadou pentru spectatorii fideli, cu ceva...

    RăspundețiȘtergere
  2. De acord cu tine. Dar, intr-o lume a rugby-ului, conteaza doar Dinamo-Farul? Eu cred ca putem vorbi de mult mai mult!

    RăspundețiȘtergere
  3. povestea eu as nuanta-o.. si anume:

    federatiile sportive la noi nu sunt formate din profesionisti in management, pr.. etc
    la fel si la nivel de cluburi nu exista chestia asta.

    dintre toate federatiile existente unele se misca mai bine altele mai prost.

    exemple:

    federatia de baschet are un site de web actualizat cu programarile meciurilor, fiecare echipa are jucatorii pozati si cu numarul de pe tricou.
    foaia de arbitraj cu numele si numarul jucatorului e disponibila la meci fara probleme.

    atletismul iarasi are ceva informatie.

    in rest.. e durere.. informatiile legat de meciurile echipelor de hochei romanesti le luam de pe site-ul federatiei maghiare. bine ca am un prieten care vorbeste maghiara si ma ajuta.

    ideea este asa: cei care ar trebui sa faca ceva din multe motive nu o fac sau nu o fac bine. scuze avem din belsug. pe de alta parte baietii astia traiesc din impozitele noastre. nu putem sa zicem nu mai platim impozite sau nu mai vrem sa va platim salariile..

    atunci.. putem sa incercam cat avem chef si resurse sa facem ceva.. cumva... sa miscam ceva ici colo.

    si da, sa spunem pe bune cand unii nu isi fac treaba... eu nu am ce pierde..ok.. nu o sa mai am acces ca fotograf la meciuri de rugby.. super tare si ce daca am sa vin in tribuna si ma voi uita la meci.

    intr-un fel prefer sa stau in tribuna ca atunci pot sa ma bucur deplin de meci.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Barrbarrosa

    dinamo - farul au avut impact mediatic.

    meci televizat, care a facut pt o zi sa vuiasca toata presa.. a aparut imediat pe youtube.

    in conditiile in care alt meci sau eveniment sportiv sa fiu mai general nu are acelasi impact.nu vorbesc de fotbal acum.

    asta se intampla ca uneori sunt jurnalisti imbecili:

    anu trecut la cupa irb presedintele federatiei de rugby din venezuela parca, care acu 30 ani a avut un accident de avion si cu greu au supravieturi cativa apasageri ai acelei curse in conditii foarte grele. acesta un subiect delicat, dureros care poate fi atacat in mai multe feluri.

    tipu a fost invitat la realitatea tv. moderatoarea nu a mers cu discutia pe cupa irb, ca este al 2 lea an consecutiv in care se tine cupa irb in romania, si ca este un eveniment rugbistic important, ci a mers pe acel moment tragic de acu 30 ani epxlotat intr-o maniera de tabloid jalnic.

    avem si acest tip de abordare...

    daca e fotbal e bun tot timpul. daca e alt sport doar la chestii senzationale.. macabre..

    a zis cineva ceva de realizarile din ultimii 2 ani ale u18, u 19, u 21?

    anu trecut am facut fotografii la echipele care au castigat 2 cupe.. unu' din manageri sau whatevery echipelor imi raspunde la intrebarea voi ce selectionata sunteti.. cum de nu stii..
    hmm sa ne gandim.. a fost ceva pe fluxul mediafax? tzzz a fost ceva pe rugby.ro
    sa fie o companie pe rugby.ro sa am materiale pe tema asta sa mi se acreasca.. nema..

    so.. eu ar tb sa fiu mafalda si sa ghicesc si sa ii rog domnii manageri nu vreti sa va creez un eveniment, sa va ajut, sa va nu stiu ce.. ca de eu vreau asta, asa..

    iarasi revenind.. in sporturile care nu sutn fotbal meditaizarea se face pe subiecte de tabloid..asta e.. incearca cineva sa schimbe ceva?

    a fost o coalitie a federatiilor de ne fotbal sa faca o campanie.. tzzzz

    si atunci.. ce mai vrei? de ce iti bati capu'?
    salariul vine, viata e frumoasa.. etc:)

    RăspundețiȘtergere
  5. eu zic sa ne tinem noi de scris; poate formam o opinie, poate miscam lucrurile din celalalt capat, daca din capatul "oficial" nu se misca nimic.
    Cand imi lansez noul site, bag si-o rubrica numai de rugby, daca ma ajutati (gabitzu cu poze, costin cu informatie tehnica, ca-s inca blonda in materie de rugby). Am incercat anul trecut cu scrierea despre rugby, si-a mers la public. Ce ziceti?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ne bagam!:) oricum ,eu vreau sa incerc sa dezvolt si blogul asta, poate iese ceva bun:)

    RăspundețiȘtergere
  7. batem palma! eu scriu la tine, tu scrii la mine:)

    RăspundețiȘtergere
  8. pai hai sa discutam cumva. costin.anghel@gmail.com

    RăspundețiȘtergere