marți, 12 mai 2009

Mediatizarea. Cum o putem obtine?

Rugby-ul nu este chiar cel mai iubit sport in Romania. Dovada fiind numarul foarte mic de practicanti si numarul redus de echipe. Sa vorbim de suporteri este aproape o gluma. Sincer, nu avem echipe, jucatori, spectatori, sponsori fani. Nu avem decat barbatie si o dorinta nebuna de a practica poate cel mai frumos sport din lume, Rugby-ul. Un pas foarte important pentru remedierea acestei situatii ar fi o mediatizare foarte puternica a acestui sport la noi in tara. Pe toate canalele de media. De la presa scrisa, on-line, televiziune, radio. Cat de mediatizat este rguby-ul acum la noi? Aproape 0. Se dua meciuri pe tvr 2? Ok, e canal de stat. mai umplu si ei spatiul cu ceva. Dar cate televiziuni particulare, televiziuni care joaca pe bani se inghesuie sa dea macar stiri scurte din rugby? Well...nici una! Doar daca nu cumva vorbim de o bataie gen farul-dinamo ori vreo cupa mondiala sau mai stiu eu cand!
Echipele nu au bani de promovare media, Federatiei pare sa nu-i pese iar jucatorii...dau din maini fara sa stie sau sa doreasca sa faca ceva. Si atunci?
Pana atunci suferim degeaba. Tot mai putini jucatori, bani lipsa...rugby-ul se duce, romaneste spus, DRACU!
Federatia ar trebui sa caute mult mai multa acoperire media. Echipele, macar cele mari, ar putea incerca si ele ceva.
Daca ma apuc sa vorbesc de banii pe care i-ar putea aduce publicitatea in rugby...deja am vise prea frumoase. As fi curios sa stiu, cat incaseaza federatia pentru bannerele de la Arcul de Triumf. As fi curios sa stiu cat incaseaza o echipa precum...Dinamo pentru bannerele expuse pe o suprafata identica.
As fi foarte curios...Ce vreau sa spun. Daca media nu stie de tine, nu existi. Daca nu faci media sa stie de tine...esti ori un visator ori un prost fara sanse de recuperare. rugby-ul romanesc si oamenii din el...ce sunt? Ce este Federatia? Ce sunt Conducatorii de echipe?

Am mers odata la federatie pentru un articol. Acum vreo...6-7 ani. Mi-am lasat datele de contact, am lasat tot ce trebuia. De 7 ani nu am primit nici macar un mail de la ei, desi fiind un jurnalist care mai si practica rugby-ul...as fi avut macar un "mic" interes.
Dupa atatia ani nu mai am nici o speranta cum ca ma vor cauta vreodata.
Vreau doar sa reusesc sa trezesc niste spirite cu acest mic blog. Poate voi reusi.

Un comentariu:

  1. cred ca aia de la federatie nu stiu cum sa faca planuri media acum...sa fim seriosi...cu petrache rugbyul romanesc poate avea o sansa...dar din pacate e inconjurat de prea multi "tovarasi" cu varste formate din 3 cifre....

    RăspundețiȘtergere